نشست بررسی احداث پل جدید خرمشهر

به گزارش اینجاخبر نشست بررسی جوانب آغاز به‌کار پروژه احداث پل جدید و ۶ بانده خرمشهر با مدیریت معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در خرمشر دو پل اصلی روی کانال عضدی قرار دارند که هم دو قسمت شهر را بهم وصل میکنند و راه ارتباطی خرمشهر به آبادان هستند. هردوی این پل که به قدیم و جدید معروفند مدتی ست که بعلت فرسودگی دچار ریزش شده اند و چندباری هم تعمیر شدند اما به وضعیت پایدار و مطلوب نرسیدند و این لزوم احداث پل سوم را بیش از پیش برجسته میکند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در آستانه آغاز به‌کار پروژه احداث پل جدید و ۶ بانده خرمشهر، نشستی در راستای بررسی موضوع در حضور اعضای شورای شهر و شهردار خرمشهر، مشاورین و مجریان طرح به ریاست معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

پل ۶ محوری و جدید خرمشهر، در کنار پل سوم خرداد با مساحتی به طول ۵۳۰ متر و عرض ۳۰ متر در حداکثر ارتفاع ۱۵ متر احداث خواهد شد و دارای ۶ محور (۳ باند ورودی و ۳ باند خروجی) خواهد بود.
این پل که دارای ۲۴ متر عرض آسفالته مفید است که با مدل صندوقه‌ای و عرشه بتنی احداث خواهد شد، ضمن ایمن‌سازی پل ارتباطی به شهر خرمشهر، مشکل ترافیکی این بخش از شهرستان را نیز مرتفع خواهد کرد.
کارفرمای این طرح سازمان منطقه آزاد اروند است و پس از پایان مطالعات و انجام بررسی‌های لازم، پیمانکار پروژه نیز از طریق مناقصه قانونی انتخاب خواهد شد.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، در این نشست با دعوت از مدیران شهری و منطقه برای اهتمام بخشیدن برای اجرای این طرح ملی، از برگزاری جلسات متعدد برای تأمین اعتبار لازم، مطالعات و طراحی پروژه خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته کارهایی برای تداوم فعالیت پل‌های خرمشهر صورت گرفت که بیشتر شکل مسکن داشت و تاکنون کار اساسی برای این شاهرگ ارتباطی شهرستان انجام نشده است.

«پژمان فرجی» با اشاره به ابلاغ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص احداث این ‌پل، ادامه داد: در کنار شرح وظایف سازمان منطقه آزاد اروند، تصمیم بر آن شد که علیرغم مشکلات اعتباری موجود در نهاد حاکمیتی، احداث پل جدید تسریع شده و تیم فنی مهندسی این سازمان، با جدیت روی این موضوع کار کرده و طراحی صورت دادند اما به دلیل فقدان اعتبارات تا کنون مسکوت مانده بود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این پل یک سازه آبی محسوب می‌شود و مشکلات خاص خود را دارد و نیاز به مجوزهایی است که وزارت نیرو در این خصوص باید با ما همکاری لازم را داشته باشد، تصریح کرد: پل قدیم خرمشهر یک اثر ملی و ثبت دفاع مقدس است که همکاری حوزه میراث فرهنگی را می‌طلبد، در بحث زیرساخت‌های شهری نیز با یک سری موانع مواجه هستیم که نیاز است دستگاه‌های شهری به یاری ما بشتابند، همچنین شهرداری خرمشهر در حیطه تملک اراضی و مرتفع ساختن تعارض‌ها، باید در کنار سازمان منطقه آزاد اروند حضوری پررنگ داشته باشد.

 

خرمشهر مدتهاست از پلهای فرسوده ای رنج میبرده که ریزش گاه و بیگاهشان نه تنها باعث از سرگرفتن تعمیرات و انسداد پلها و شدت ترافیک میشود که ترس و واهمه را هنگام عبور از رو یا زیرشان با عابران همراه میکند. همچنین انتخاب و اتتصاب شهردار مدتهاست در این شهر تبدیل به دور باطلی شده که پایان ندارد. با پایان یافتن دوران سرپرستی امید کوتیان بر شهرداری خرمشهر و طولانی شدن پروسه تایید سیدرضا حسینی برای شهرداری، عزیز ساعدی بعنوان سرپرست جدید انتخاب شد اما او هم سرپرستی را نپذیرفت. و به ناچار در جلسه ی دیروز شورای شهر بر تمدید سرپرستی امید کوتیان تاکید شد.

یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر اما درباره تمدید سرپرستی کوتیان به اینجاخبر توضیح دیگری داد. وی گفت‌: چون مصوبه هیئت تطبیق در تاریخ ۳۰ شهریور مورد تایید قرار گرفت بنابراین همه اعضا بخاطر اهمیت موضوع و تعیین تکلیف استعلام‌ها و حکم شهردار منتخب سید رضا حسینی ، اعلام نمودند که کوتیان تا تاریخ سی ام آذرماه ابقا شود.

https://injakhabar.ir/429کپی شد!