کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند گردآوری خواهد شد
به گزارش اینجاخبر مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در سومین نشست از کارگروه های تخصصی شورای راهبردی گردشگری، گفت: کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند گردآوری خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، امیرهوشنگ بابامردادی در سومین نشست از کارگروه های تخصصی شورای راهبردی گردشگری که در راستای هم اندیشی و بهره وری از نقطه نظرات تخصصی فعالین حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با تشکیل این جلسات تلاش داریم نیازهای اساسی حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی احصا، دسته بندی و در نهایت پیگیری و رسیدگی شود.
وی ضمن اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری می بایست کارهای اثرگذاری انجام شود، خاطرنشان کرد: مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی دو موضوع مهم تألیف کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند و تهیه اپلیکیشن معرفی منطقه را بعنوان مصوبات قابل اجرا در کارگروه های تخصصی به زودی وارد مرحله عملیاتی خواهد کرد.
بابا مرادی در ادامه افزود: با طراحی اپلیکیشن معرفی ظرفیت های گردشگری به محض ورود گردشگر در مبادی ورودی منطقه نظیر فرودگاه، پایانه مرزی و … لینک مورد نظر برای آنها پیامک و اطلاعات مهم و مفید حاوی معرفی جاذبه های مطرح منطقه و امکانات و خدمات موجود، به اطلاع گردشگران می رسد.
وی تصریح کرد: گردآوری کتابچه جامع گردشگری بعنوان یک بانک اطلاعاتی که شامل معرفی هتل ها، موزه ها، بافت های گردشگری، بازارها و… می شود و با هدف معرفی فرصت های گردشگری منطقه آزاد اروند تألیف خواهد شد؛ مستلزم همکاری همه ارگان ها، گروه ها و فعالین مرتبط با این حوزه است.
امیر هوشنگ بابامرادی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری دو رویداد مهم در جهت رونق گردشگری منطقه خبر داد و گفت: دو رویداد اروند اکسپو و هفته فرهنگی عمان و اروند که در آینده نزدیک اجرا خواهند شد، فرصت مغتنمی برای عرضه و معرفی محصولات صنایع دستی است که تاریخ نهایی برگزاری آنها به زودی اطلاع رسانی می شود.
مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تأکید بر اینکه بی تردید گردش مالی صنعت گردشگری جهان از گردش مالی بخش صنعت فراتر خواهد رفت، اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مورد نظر و معرفی هرچه بیشتر این بخش از صنعت گردشگری در منطقه می بایست از راهبردهای تبلیغاتی نظیر تولید محتوا در رسانه ها، ساخت تیزر و مستندهای تلویزیونی، چاپ بروشور، بیلبورد و…استفاده کرد.
در ادامه فعالین حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی حاضر در این نشست نیز نظرات، پیشنهادات و چالش های پیش روی خود را مطرح نمودند.
توجه ویژه به شیوه های بازاریابی داخلی و بین المللی، برگزاری دوره های تخصصی و آموزش های بروز، حمایت از تولیدات و محصولات به صورت خاص، توجه به زیرساخت های صنایع دستی، برند سازی، بیمه هنرمندان، برگزاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی و… از جمله مواردی بود که در سومین نشست از کارگروه های تخصصی شورای راهبردی گردشگری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.
در پایان این نشست نیز مقرر شد کارگروه ها تخصصی تر شود و برای هر کارگروه یک دبیر که پیگیر مصوبات و موضوعات جلسات باشد در نظر گرفته شود.